Julkaisutoiminta

Kuva on linkki

Paltan jäsenten julkaisuja viime vuosilta. Romaaneja, runoteoksia, tietokirjoja... kaikkea löytyy vaikka pukin konttiin.

Kirjoittajayhdistys Paltta ry:n ja paikallisryhmien omia julkaisuja vuosien varrelta.

Inspiksessä lähetetään sähköpostitse jäsenille joka kuukauden alussa uusi Inspis-kuva, josta jäsenet voivat kirjoittaa.
Katso linkistä vuoden 2022 Ispis-tekstit.

PALTTALAISTEN TEOKSET IMATRAN PÄÄKIRJASTOSSA 2.4. - 30.4.2024

Kirjoittajayhdistys Paltta ry täytti vuosi sitten 60 vuotta. Monien juhlallisuuksien ohella
esiteltiin palttalaisten kirjailijoiden tuotantoa Kouvolan, Lappeenrannan ja Lauritsalan
kirjastoissa. Nyt on Imatran pääkirjaston vuoro. Imatralla huhtikuu on Paltta-kuu.

Kirjaston omista kokoelmista on koottu esille pöydällinen palttalaiskirjailijoiden teoksia,
jotka ovat myös lainattavissa. Pöytä katetaan valmiiksi heti pääsiäisen pyhien mentyä, eli
tiistaina 2.4. klo 13. Se on tarpeen mukaan täydennettynä lainaussalissa koko huhtikuun.
Paltan toimintaa ennen ja nyt valottaa sen varapuheenjohtaja Soile Rinno
Lappeenrannasta ja kirjaston puolesta Paltan pöydästä vastaa Niko Kähkönen.

Tervetuloa tutustumaan.

Kuvat Soile Rinno

Palttalaisten teosten näyttely Lappeenrannan kirjastoissa

PALTTALAISTEN TEOSTEN NÄYTTELYPÖYTÄ
siirtyi Lauritsalan kirjastoon 11.10. – 31.10. väliseksi ajaksi Lappeenrannassa.

Pöydässä on esillä Kirjoittajayhdistys Paltta ry:n nykyisten ja entisten jäsenten kirjoittamia kirjoja sekä klassikkoteoksia kuten Hilja Valtosen, Kaari Utrion ja Laila Hirvisaaren romaaneja. Jos tiedät, että oma kirjasi on lainattavissa Heili-valikoimassa, kerro siitä kirjaston virkailijoille ja voitte yhdessä etsiä kirjasi pöytään. Telineiss olevat kirjat vaihtuvat lainausten mukaan.

Esittelyssä olevat kirjat ovat lainattavissa.

PALTAN JÄSENTEN KIRJOITTAMIEN TEOSTEN NÄYTTELYPÖYTÄ oli 18.9. – 7.10. välisenä aikana Lappeenrannan pääkirjastossa. Pöytä löytyy kaunokirjallisuushyllyjen luota kirjaston perältä.

Pöydässä on esillä klassikkoteoksia kuten Hilja Valtosen, Kaari Utrion ja Laila Hietamiehen romaaneja. Muiden palttalaisten kirjoja on poimittu mukaan satunnaisesti. Jos tiedät, että oma kirjasi on lainattavissa Heili-valikoimassa, kerro siitä kirjaston virkailijoille ja voitte yhdessä etsiä kirjasi pöytään. Osa kirjoista saattaa olla myös lainassa, muissa kirjastoissa tai varastossa, jonne valitettavasti ei nyt pääse.

Seuraavaksi Paltan kirjailijoiden pöytä rakennetaan Lauritsalan kirjastoon. Tämä näyttely avautuu 11.10. klo 15. Periaate on, että esittelykirjat ovat lainattavissa, joten jos et löydä sieltä omaasi, se voi olla jo jonkun kirjaston asiakkaan yöpöydällä.

Klikkaa kuvagalleriaa

Paltta ry:n kirjanäyttely Kouvolan pääkirjastossa maaliskuussa 2023

Kouvolan pääkirjastossa on näytillä Paltan julkaisemia antologioita ja palttalaisten kirjailijoitten lainattavia teoksia vuosien varrelta.

Tiesitkö että Paltan toiminnassa on ollut mukana monta tunnettua kirjailijaa ja kirjallisuuden ja kirjoittamisen asiantuntijaa? Mm. Hilja Valtonen oli yksi Paltan perustajajäsenistä ja Kaari Utrio on ollut myös Paltan jäsen. Samoin Laila Hietamies (myöh. Hirvisaari), Marjatta Kurenniemi, Matti Mäkelä, Matti Paavilainen, Timo Pusa, Raija Siekkinen ja kääntäjä Kirsti Siraste ja monia muita.

Käykää tutustumassa näyttelyyn ja lainaamassa muiden palttalaisten kirjoja. Sieltä voi löytyä myös oma kirjasi ellei se ole jo lainassa.