Laila Hietamies

Sanojen akvarelleja Laila Hietamiehen runokirjoissa

Laila M. R. Hietamiehen runokokoelma Naapuri soittaa haravaa ilmestyi marraskuun ensimmäisellä viikolla. Se on syntynyt muutaman viime vuoden aikana aktiivisen palttalaisen mielen maisemista.

Kirjoittaja on myös osallistunut ahkerasti lappeenrantalaisen kirjoittajapiiri Haukan kokoontumisiin. Hän on runojen ohella tuottelias kuvantekijä.

Laila Hietamies on aloittanut runojen kirjoittamisen jo vuonna 1975 ja tämä on hänen kolmas kokoelmansa. Hän on julkaissut nimimerkillä Sara Sand teokset Tammikuun vihreät niityt (2014) ja Kaupan kupeessa viluiset varikset (2019).

Laila kirjoittaa ”akvarelleja sanoilla”, kuvaa vahvasti luontoa ja sen vuodenaikaisia muutoksia. Vuosien varrella runoihin on kulkeutunut yhä enemmän ihmistä ja ne sisältävät paljon huumoria ja ironiaa.

Raaka tuuli korvissa
vetää suuta vinoon
Pimeässä illassa
tuikkivat valot
heijastuvat märästä jäästä

Hän kysyy
mitä minulle kuuluu
ja minä vastaan
että mitäs tässä
Tällaista tavallista
tammikuuta vain

LAILA HIETAMIEHEN NÄYTTELY LAPPEENRANNASSA

Kirjoittajapiiri Haukan jäsen Laila Hietamies on myös tuottelias kuvan tekijä. Hänen taulujaan on maaliskuun ajan esillä Galleria Mai-Artissa os. Valtakatu 37. Näyttelyn nimi on Karvisen serkku ja neiti aika. Käykääpä nauttimassa Lailan värikylläisistä ja lämmintä huumoria sisältävistä tauluista. Monet rakastuivat iäkkääseen kettuun.

Lisää maistiaisia gallerian facebook-sivuilla. Tässä linkki: