Paltan pikkujoulut 15.12.2023

PIKKUJOULUISSA LAULETTIIN JA KUULTIIN KOSKETTAVIA JOULURUNOJA

Vuoden viimeinen tapaaminen oli perjantaina 15. joulukuuta. Lappeenrannan SPR:n viihtyisä toimisto täyttyi iloisesta palttalaisten joukosta. Pöytään oli katettu glögin ohella kala- ja kinkkupitsoja, torttuja ja pipareita. Monet lukivat kirjoituksiaan ja jouluisia runoja.

Oli ilahduttavaa, että paikalla oli myös uusia yhdistyksen jäseniä. Pikkujoulun kaltainen vapaamuotoinen tapahtuma on oiva tapa tutustua toisiin kirjoittajiin.

Koska syntymäpäiväjuhlista jäi paljon voittoja, pidimme uudet arpajaiset. Arvat menivätkin hyvin kaupaksi ja saimme sievoisen summan yhdistyksen tilille. Kiitos kaikille arpoja ostaneille. Sinikka kiittää erityisesti siitä, että nyt Saarenkadun asunto ei enää ole rajoitetussa käytössä, kun taulut ja muut voitot saivat uuden kodin.

Illan lopuksi Anja tuurasi ammattitaitoisesti joulupukkia ja jakoi kaikille kilteille kirjoittajille paketit.

Tässä teillekin Lea Lignellin ihana jouluruno:

JOULUN IHME

Onneksi on joulu!

jolloin ihminen voi uskoa
mahdottomaan:
vastasyntyneeseen Jeesuslapseen
Betlehemin seimessä
tai ikivanhaan joulupukkiin
Suomen Korvatunturilla.

jolloin aikuisetkin saavat heittäytyä
riehakkaaseen tonttuleikkiin
tai kohota enkelikuoron mukana
tähtitaivaan korkeuksiin.

jolloin ihmiset yhteisvoimin
auttavat toteuttamaan unelmia,
päivä, jolloin kuunnellaan
niiden unelmia, joilla ei ole voimaa
edes unelmoida.

Joulun ihme: mahdoton
muuttuu mahdolliseksi.

Oikein rauhaisaa ja tunnelmallista joulun aikaa kaikille Paltan jäsenille!

Teksti: Sinikka Vuento, kuvat: Kirsi Komulainen