Paltan julkaisut

Paltta järjesti Oronmyllyllä lokakuussa 2023 Pitkän proosan kirjoitusleirin ohjaajinaan Anu Partanen ja Päivi Taussi-Forsman.

Antologian tekstinikkarit:

Sirpa Minkkinen. Soile Rinno, Päivi Taussi-Forsman, Anu partanen ja Satu Morri-Niemelä.  Ari Mikkilä, Riitta-Liisa Repo, Kaija Sirkiä, Jussi Silvonen ja Pauli Loikkanen.

YouTube-videon näyttäminen ei onnistunut. Tarkista markkinointievästeiden hyväksyminen ja selaimen yksityisyysasetukset.

Paltan omia julkaisuja:

Kaapatut kuukaudet, nid. 1976 Lappeenranta, 128 s. Toim. Tuula Salmi. Kuvitettu

Ilon albumi, nid. 1989 Kouvola, Esipuhe runomitassa maaherra Martti Jaatinen, 48 s. Kuvitettu

Viisas voittaa vastenmielisesti, nid. 1993 Helsinki, 135 s. Saatesanat Antti Seppä

Kulkusuuntaan nähden, nid. 1999 Tampere, 128 s. Runoja, proosaa. Paltan vuosikirja. Saatesanat Laila Seppä. Kansi Olli Ruuskanen.

Onnen loikka – satuja ja tarinoita Kymenlaaksosta ja Etelä-Karjalasta 2002, nid. 2002 Hamina. 100 s. Saatesanat Laila Seppä

Pätkä- ja pitkätyötä sekä muita kirjoituksia työstä ja sen puutteesta, nid. 2006 Pietari, 90 s. Kansi: Leena Puolatien suunnittelema Paltan logo. Esipuhe Laila Seppä ja Antti Seppä, alkusanat Martti Tahvanainen, Paltan pj.

Unohtaa, unohtaa, muistaa, nid. 2010 Kouvola. 172 s. Saatesanat Laila Seppä.

Kirja kuljettaa, Kirjan vuosi juhla-antologia, nid. ja e-kirja. 2015 Lappeenranta, 217 s. Saatesanat Kari Välimäki.

Karjalaisuus mielessä ja kielessä, nid. ja e-kirja. 2015 Lappeenranta, 153 s. Toimittanut Tarja Okkonen.

Satuja ja loruja, nid. ja e-kirja. 2017 Kotka, 139 s. Toim. Tarja Okkonen ja Pilvi Valtonen. Kuvitettu.

Joulurunot, nid. ja e-kirja 2018 Lappeenranta, 52 s. Kuvitettu.

Haukan julkaisut:

Miun Lappeenranta, nid. 2019 Lappeenranta, 74 s. Toim. Sinikka Vuento. Kuvitettu.

Sydänääniä, nid. 2021 Lappeenranta, 148 s. Toim. Mari Vuento. Kuvitettu.

Kouvolan kirjoittajaryhmä:

Kouvolan kirjoittajat 10 vuotta, nid. 2008 Jyväskylä, 188 s. Saatesanat Martin Staffan, Martti Tahvanainen. Kuvitettu.

Luumäen Kursiivi:

Ja tulin tarhaan, nid. 2005 Pietari, 115 s. Kansi Leena Pukki.

Tähtipuu, nid. 2007 Tampere, 120 s. Valokuvakuvitus. Toim. Hilkka Mattila.

Charlottan hevonen ja muita tarinoita Taavetin Linnoituksesta. Kursiivi yhdessä Luumäen Taideseura ryn kanssa. Sid. 2012 Saarijärvi, 79 s. Komeasti kuvitettu. Toim. Hilkka Mattila.

Imatran kirjoittajaryhmä:

Onnen odotushuone, nid. 1984 Imatra, 50 s. Toim. Aila Lavaste. Runot esitetty Imatran teatterin runoproduktiona. Kansikuva Raija Rantanen.

Kaislat peilaavat, nid. 1985 Imatra, 72 s. Runoja. Toim. Matti Mäkelä, Hanna Havas ja Kirsti Nurmi. Kansikuva Aune Patjas.

Etsijän jano, nid. 1989 Imatra, 72 s. Runoja, ajatuksia, proosaa. Tekstit valinnut Pekkas-akatemian Antero Marjakangas, lisäykset Paltan Imatran ryhmä. Kansikuva Aune Patjas.

Ravistettava hellästi, nid. 1992 Imatra, 70 s. Runoja ja ajatuksia. Toim. Pekkas-akatemian kirjoittajaryhmä. Tekstit Paltan Imatran ryhmä ja Imatran kirjoittajaryhmä *). Kansikuva, kuvitus ja taitto Marjanne Häkkinen.

365 + 1 ajatusta, nid. 1994 Lappeenranta, 52 s. Aforismeja. Toim. Maija Akkanen, Marjanne Häkkinen, Maija Juutilainen, Toivo Kuparinen, Kirsti Nurmi. Kansi ja kuvitus Imatran Kameraseuran valokuvat. Mukana myös Imatran kulttuuritoimen kirjoittajaryhmä.

Aika palaa ja värit, nid. Imatra, 128 s. Runot valitsi työryhmä Eeva-Liisa Haverinen, Meeri Tuulikki Haverinen, Marjanne Häkkinen, Rauni Kaipainen, Maija Nevalainen, Anja Pousi, Maija Vinho-Juutilainen. Kansikuva ja kuvitus Marjanne Häkkinen. Taitto Marjanne Häkkinen ja Maija Vinho-Juutilainen. Pohjautuu Kalevalan juhlavuoden 1999 merkeissä imatralaisille aikuisille ja koululaisille järjestettyyn kirjoituskilpailuun.

Mielen villiä liikehdintää, nid. 2011 Kouvola, 122 s. Runoja, proosaa. Paltan Imatran ryhmä valitsi jokaiselta kymmenen tekstiä. Kansi Helena Viisasen maalaukset, kuvannut Heimo Hellsten. Taitto Maija Akkanen (antologiassa virheellisesti mainitaan painotalo).

Imatran kirjoittajaryhmä:

Kirjallista mosaiikkia, nid. 1990 Imatra 80 siv. Toim. Lasse Ojanen.

Muuta Imatran Paltalta:

Näytelmä Paperikaupunki, 1998. Paltan Imatran ryhmän yhteistyönä kirjoitettiin näytelmän Paperikaupunki tekstit. Aihepiiri oli imatralainen. Esityspaikkana oli Imatran teatteri. Näyttelijöinä paikalliset harrastajateatterilaiset. Musiikista vastasi Hannu Sopanen, tansseista Anna Lahtisen koulimat tanssijat ja kuoroa johti Marja Grönberg. Näytelmän ohjasi Paltan Imatran ryhmästä Maija Vinho-Juutilainen.

Klikkaa kuvaa suuremmaksi

Paltan jukaisuja