Kouvolan Dekkaripäivät 9.-10. kesäkuuta 2023

Suomen vanhinta rikoskirjallisuustapahtumaa Kouvolan dekkaripäiviä vietetään jälleen 9.-10. kesäkuuta 2023 Kouvolan kaupungintalolla. Tänä vuonna antologian ja koko tapahtuman otsikkona on Viulukotelon salaisuus. Jos kuvittelit, että klassinen musiikki olisi jollakin tavalla sisäsiistiä ja kilttiä, tervetuloa tutustumaan sen pimeään puoleen.

Perjantaina 9. kesäkuuta klo 15.45 alkaen julkistetaan myös Viulukotelon salaisuus- kirjoituskilpailun parhaista koottu antologia Viulukotelon salaisuus ja kilpailun voittajat. Samalla julkistetaan myös uusi Dekkaripäivien 2024 kirjoituskilpailu.  Olkaapa kuulolla.

Dekkariperjantain jatkot pidetään Wanhassa kirjahallissa Myllykoskella, jossa voi kiipeillä kirjahallin seinillä metsästämässä dekkareita ja jatkoilla tapetaan myös dekkarikirjailija! Sanan säilällä mittelevät Anneli Kanto, Mika Kempas, Risto Malin ja Valtteri Mörttinen. Yleisö saa päättää kuka heistä jää henkiin. Ohjelmassa on muutakin hauskaa ja illan lopettaa hallitanssit. Bussikuljetus kaupungintalon edestä klo 17.00. Hallin baari avoinna, tarjolla juomia ja pientä purtavaa. Mahdollisuus tutustua myös Reunan kirjakauppaan ja kirjakauppakissa Nappiin.

Kouvolan Dekkaripäivien toiminnanjohtajana aloitti vuoden vaihteessa kustantaja Pasi Luhtaniemi. Päivien suunnittelusta vastaa hänen rinnallaan Kouvolan kirjastotoimi, Reuna Publishing House ja Kirjoittajayhdistys Paltta. Tänä vuonna yhteistyökumppaneiden joukkoon liittyi Pohjois-Kymen Musiikkiopisto (PKMO)

Päivät järjestää jatkossakin joka vuosi rikosaiheisen kirjoituskilpailun ja julkaisee voittajien teksteistä novelliantologian.

Paltta ry on ollut mukana järjestämässä dekkaripäiviä ja meillä on siellä oma pöytäpaikka, jossa mm. dekkariarpajaiset!

Tutustu täältä ohjelmaan: https://dekkaripaivat.fi/ohjelma/